BORANG ONLINE ILMAM

NAMA PENUH
ALAMAT RUMAH
NO KAD PENGENALAN
JANTINA
ILMAM NEGERI
NO TELEFON
EMEL ANDA
PEKERJAAN SEKARANG/ JAWATAN
Saya akan membantu ILMAM di dalam bidang Dakwah
Penyelidikan
Penulisan
IT/Internet/Web
Sukarelawan
Fasilitator
Program Kemasyarakatan
Politik Dunia
Isu Palestin
Perubatan
Lain-Lain
Mohon Tuan/ Puan untuk berkongsi sedikit latar belakang pengajian sebelum ini (Contoh : jurusan pengajian di Mesir, tahun pengajian dan sumbangan yang boleh diberikan kepada ILMAM)

Saya mengaku segala kenyataan di atas adalah benar dan saya akan membantu Pertubuhan ILMAM Malaysia sekiranya diperlukan. Sekian, terima kasih.

 


Click here to create your own form.

Sunday 7 June 2009

IJTIMA' ILMAM SEMALAYSIA


Ijtima' ILMAM Malaysia


Alhamdulillah, satu Ijtima' Tahunan ILMAM seMalaysia telah diadakan pada 12 Jamadil Awal 1430H bersamaan 05 Jun 2009, hari Jumaat, di Dewan Seminar Masjid Negeri Shah Alam, Selangor Darul Ehsan.

Dengan kehadiran yang melepasi 100 orang pelajar lepasan al-Azhar termasuk pelajar lepasan perubatan yang terdiri daripada muslimin dan muslimat. Majoriti adalah di kalangan muslimin. Kebanyakkan mereka adalah terdiri dari lepasan al-Azhar yang graduate pada tahun 2000-2008.

Dengan keberadaan di dalam suasana yang amat selesa dalam dewan tersebut, ditambah dengan kehadiran perasmi dan abang-abang yang bergerak aktif dalam menyebarkan dakwah Islam, yang bertepatan dengan tugas sebenar bagi seorang lepasan al-Azhar, dengan idea-idea dan motivasi yang diberikan oleh mereka memuhasabahkan lagi kepada para hadirin dan hadirat dalam ijtima' tersebut tentang tanggungjawab asal bagi seorang lepasan al-Azhar.

Dengan dihidangkan dengan Nasi Kukus Ayam Berempah, memberi gambaran insyaAllah di masa akan datang, Ijtima' ILMAM seMalaysia kali ke-2 dapat dimeriahkan dan dijayakan oleh tuan rumah yang akan ditentukan di masa akan datang.

Harapan yang diberikan kepada kepimpinan ILMAM Pusat sekarang oleh muslimin dan muslimat yang hadir dengan harapan semoga ILMAM mencapai kejayaan yang cemerlang di persada negara dan antarabangsa. InsyaAllah...

No comments: